GRIEPSPUITDAGEN WINTER 2022: op zaterdag 19/11 of 26/11 of 03/12

Ook dit jaar plaatsen wij bij voorkeur de griepvaccins van onze patiënten op DRIE zaterdagen in november, namelijk 19/11, 26/11 en 03/12.

Op deze momenten zullen wij uitsluitend griepspuiten plaatsen.

Dit bieden wij u extra aan zodat de consultaties tijdens de week bewaard kunnen blijven aan mensen die ziek zijn.

Hoe verloopt dit praktisch?

• U komt een voorschrift voor het griepvaccin halen na telefonisch contact of u krijgt dit mee bij een consultatie.

• U bewaart het griepvaccin in de koelkast (niet in de deur van de koelkast).

•  Op zaterdag 19/11 of 26/11 of 03/12 komt u tussen 09u en 12u langs op de praktijk, hiervoor dient u GEEN afspraak te maken. Aangezien we enkel griepspuiten plaatsen, zal u niet lang moeten wachten!

• U brengt enkel het griepvaccin en uw identiteitskaart mee.

• Gelieve losse kledij aan te doen, zodat de bovenarm snel vrij gemaakt kan worden.

• Op deze afspraak krijgt u enkel een griepvaccin. Andere problemen of vragen naar voorschriften worden niet afgeleverd. Hiervoor maakt u een afspraak tijdens de week.

Griepvaccinatie wordt aanbevolen aan volgende groepen:

• 65-plussers

• Vrouwen die zwanger zijn tijdens het griepseizoen

• Chronisch zieken: mensen met een hartziekte, een longziekte (astma, COPD), een lever of nierziekte, suikerziekte, ziekte van Crohn, …

• mensen met verminderde weerstand door andere ziekten of door een medische behandeling

• Al wie in een woonzorgcentrum of andere instelling verblijft

• Iedereen die onder hetzelfde dak woont als de bovengenoemde risicopersonen

• Iedereen werkzaam in de zorgsector